בריכות שחייה ביתיות הן מתקן נהדר לשדרוג החצר, המרפסת והבית באופן כללי. בריכה כזו יכולה לשרת מספר  מטרות בביתכם, מהתרפקות בחודשי הקיץ החמים במים הקרירים בשעות הפנאי, ועד הידרותרפיה, העלאת ערך הנכס ועוד. 

עם זאת, בריכה איכותית דורשת השקעה משמעותי במהלך התכנון, התחזוקה ועוד וללא תכנון בריכה ביתית בטיחותית ומושקעת, היא עלולה אף להוות סכנה. בקטע הבא נציג עבורכם את כל הדברים החשובים ביותר לדעת לפני שבונים בריכה, החל ממידע על גודל מומלץ לבריכה, עומק בריכה ביתית, ועוד.

בריכה ביתית – מידות ותקנות

חשוב לדעת, על פי התקנות המרחק מבית המגורים לבריכה יהיה לפחות 3 מטר ושטח הבריכה יהיה עד 12% משטח המגרש הפנוי, על נפח הבריכה להיות עד 150 מ"ק עם עומק מקסימלי של 180 ס"מ. במקרים מסוימים, עבור בריכה ביתית (מידות) ניתן לקבל היתר בנייה לבריכה בעומק עד 220 ס"מ. 

גודל בריכת שחייה ביתית 

גודל בריכה סטנדרטי הוא נתון שמשתנה בהתאם להאם זו בריכה קבועה, איזה סוג בריכה זו ועוד. עבור בריכה למשל קבועה הגודל הסטנדרטי לבריכת בטון, פיברגלס ועוד הוא כ-1.5 מטרים של עומק, 4 מטר רוחב ו-6 מטר אורך. 

הגודל המומלץ של בריכה ביתית גם כן תלוי בפרמטרים שונים. להלן הפרמטרים: 

  • גודל השטח – לפני רכישת הבריכה והחלטה על הגודל, קחו בחשבון את גודל השטח העומד לרשותכם. אמנם בריכה גדולה היא פינוק שקשה לסרב לו, אך צריך גם שיהיה לכם איפה למקם אותה כך שזה יהיה בטיחותי, עם מרחק בריכה מחומה ועוד. 
  • כמות האנשים – חישבו על כמות האנשים המקסימלית שתטבול בבריכה והתאימו את הגודל לכך שכל האנשים הללו יוכלו להיכנס לבריכה בלי צפיפות. 
  • מחיר – מומלץ שגודל הבריכה יעמוד בתקציב שלכם, גודל בריכה ביתית גדול יותר מגיע בהתאמה עם מחיר גבוהה יותר. 

איפה למקם בריכה – פנימית או חיצונית 

כאשר נשאלת השאלה היכן הכי טוב למקם את הבריכה יש גורמים רבים שמומלץ לקחת בחשבון. למשל הנושא שדיברנו עליו עד כה – הגודל. גודל הבריכה משמעותי בהחלטה היכן למקם אותה, בנוסף לכך משמעותיות ההשלכות על המבנה הסמוך, מאפיינים טכניים, הידרולוגיה ועוד. 

בהחלטה על המיקום אלמנט משמעותי במיוחד הוא הקירבה של מערכת ניקוז ושירותים נאותים, כמו גם משקלה של הבריכה והיכן בטיחותי להעמיד אותה. ברגע שאתם יודעים היכן הכי בטיחותי להעמיד את הבריכה, יכול להיות שהשאלה האם כדאי בריכה פנימית או חיצונית לא תהיה רלוונטית יותר.

אם בכל זאת השאלה רלוונטית עבורכם, הנה כמה דברים שחשוב לדעת על בריכות מקורות וחיצוניות: 

  • בריכות חיצוניות – עבור בריכות מסוג זה עדיף אזור גדול עם מינימום חסימות, מרוחק מעצים. יש להוציא לבריכה היתר מהרשות המקומית ולהתחשב באילוצי שטח. 
  • בריכות פנימיות – בריכות מקורות, או פנימיות, אידיאליות למי שמעוניין באקלים קריר יותר ומצריכות מחשבה עיצובית מרובה. הגימור של הבריכה יכול להשפיע על תחושת החלל, אקוסטיקה ותחזוקה, אלו דברים שפחות רלוונטיים לבריכה חיצונית. 

טיפים חשובים נוספים

  1. נגישות – על הבריכה להיות נגישה כדי להיות בטיחותית, למשל במקרה שנדרש חילוץ של אחת השוחים. בריכות בטון למשל ידועות בכך שהן בטיחותיות מאוד בשל הנגישות הרבה בהן והאפשרות להתאמת הבריכה לצרכי הלקוח. 
  2. מדרך רגל – מדרך רגל הוא בליטה בצידי הבריכה בחלק הפנימי שמאפשרת לשוחים לנוח בבריכה. מומלץ לעשות מדרך רגל ברוחב של לפחות 25 ס"מ כדי לייצר נוחות מקסימלית בבריכה, אך זה לא הכרחי. 
  3. חומרים איכותיים – בריכה היא השקעה כלכלית לא קטנה בלשון המעטה, לכן הקפידו על חומרים איכותיים שלא יהרסו או יתקבעו בשום שלב כדי שתוכלו להחזיר את ההשקעה. 
  4. כיסוי – ישנם סוגים רבים של כיסויים לבריכות, כמו כיסוי תריס, כיסויים חשמליים, ועוד. כיסויים חשמליים נחשבים לאופציה היותר בטוחה משום שיש להם תופסני בטיחות והם עמידים למשקלים גדולים. 
  5. סביבת הבריכה – החוק במדינת ישראל מחייב לתחום את השטח מסביבה לבריכה, קחו זאת בחשבון בעת בניית הבריכה. בנוסף, מומלץ להשאיר מרווח מספיק גדול בין הבריכה לגדר כדי שיהיה אפשר ללכת בה בביטחון על כל ההיקף שלה, ולהתקין תאורה כדי שהבריכה לא תהפוך למסוכנת בלילה. 

קצת עלינו – חברת א.אילון הנדסת מים ומערכות בע"מ היא החברה הותיקה בארץ להקמת בריכות שחייה, מתקני ספא ועוד עם פרויקטים ברחבי הארץ. החברה מקפידה לייבא את המוצרים האיכותיים והעמידים ביותר שניתן למצוא לא רק בארץ, אלא גם בעולם ומספקת ללקוחות שלה לא רק את המוצרים הטובים ביותר, אלא גם את השירות הטוב ביותר. לפרטים נוספים לחצו כאן