איפה למקם בריכה

תכנון בריכה ביתית – איך בוחרים מקצוענים בתחום?

החלטתם לבנות בריכה ביתית מפנקת בחצר ביתכם הפרטי? אתם ודאי אחוזי התרגשות ומדמיינים כבר את המראה, את המים השקופים, נוצצים באור השמש, את הילדים משכשכים בכיף, את עצמכם שוחים בבוקר או צפים לכם ברוגע אל עולם של שלווה ונינוחות. לא תצטרכו יותר לצאת משטח הבית שלכם, לא עוד מלתחות משותפות, לא עוד לתהות לגבי רמת התחזוקה.. הכל יהיה תחת עיניכם הפקוחות וכל ערב כאשר תסגרו את תריסי הבית, תפנו מבט אחרון לעבר הבריכה היפה שלכם ותלחשו לה ״לילה טוב, נתראה מחר״. 

זהו חלום מקסים והוא בר הגשמה אך על מנת שישאר חלומי כמו שאתם מדמיינים, ולא יהפוך לסיוט מתמשך או מקור לעגמת נפש, יש לדבוק באמירה ישנה וטובה שתמיד נכונה: סוף מעשה במחשבה תחילה. תכנון בריכת שחיה פרטית אינו דבר של מה בכך והוא דורש הקפדה ומקצוענות. כאשר מתכננים בריכה ביתית מידות האורך, הרוחב והעומק מאד חשובות. אלו יקבעו את נפחה ואת קיבולת המים שלה ועל פי נתונים אלו מחליטים איפה למקם בריכה, אילו תפוקות יש לדאוג שתהיינה למערכות הסינון, הטיהור והשאיבה. אתם כבר מבינים את העיקרון, גודל בריכה ביתית הוא נתון מאד חשוב להתחלת תהליך התכנון. ישנם מגוון גדלים של בריכות והם מותאמים לצרכים ומטרות שונות. שיקולים אלו הם גם חלק מקביעת עומק בריכה ביתית, כיוון שדרוש עומק שונה לשחיה לעומת בריכת נוי או למטרות שכשוך. גודל בריכת שחיה ביתית כולל גם את אורכה שהוא תוצר ישיר של מספר גורמים ובהם השיקול האם רוצים לשחות בה למטרות כיף או פעילות גופנית. לעיתים מידות בריכה יהיו עם אורך גדול ורוחב קטן, כאשר מדובר בייעוד לשחיה כפעילות גופנית, לעיתים היא תהיה בעלת עומק רדוד ובצורה אורגנית יותר, כאשר היא מיועדת לשמש לנוי או לילדים. בקיצור, על פי הייעוד של בריכה מידות האורך, הרוחב והעומק, כמו גם צורתה, נקבעות.

מעבר למידות של הבריכה עצמה, יש עוד שיקולים המשפיעים על מיקומה, כמו מידות המערכות התפעוליות הדרושות ומיקומן ביחס לבריכה באופן שיאפשר תיפקוד מיטבי ותפעול נוח וקל. חשוב מאד שהמערכת שדואגת לפינוי, סינון, חיטוי והשבת המים לבריכה תהיה תואמת לנפח המים שמכילה הבריכה. כמובן שיש חשיבות רבה לאיכותם של רכיבי המערכת, כאשר ברור שככל שאלו מגיעים מבית היוצר של חברות ותיקות ובעלות מוניטין מצויין, כך המערכת תתפקד באמינות ותאפשר לכם שקט והנאה נטולת דאגות. את המערכת מתקינים כך שתוכל לפעול ביעילות ולהיות נגישה לטיפול שוטף – בדיקות תקופתיות, הוספת כלור למערכת ועוד. 

המיקום הסופי של בריכה יושפע גם משיקולי נראות ונוחות גישה. כאשר אתם עושים את הצעד הגדול ובוחרים להקים בביתכם הפרטי בריכה, אתם רוצים לקבל מעבר לתפקוד החלק שלה גם את המראה, את תוספת הסטאטוס הנלווית, להגיע לתוצר שמשדרג את סביבת חייכם הפרטית, זו שבה אתם יכולים לחלוץ נעליים ולהיות הכי טבעיים ונינוחים. לבריכה הביתית שלכם צריך להיות מרחב מחיה שיאפשר להנות ממנה בצורה מקסימלית אך בד בבד שלא תפריע לשאר הבית. חשוב שהמראה הכולל יהיה אסטתי ומרשים. 

על מנת להשיג את כל אלו ולקבל תוצאה שהיא הטובה ביותר, יש צורך בתכנון מיטבי וכזה ניתן להשיג כאשר פונים למי שכבר ותיקים בתחום, עם נסיון עשיר ועם אוסף לקוחות גדול שיכולים כולם להעיד שהם מאד מרוצים מתפקוד המערכות שתוכננו עבורם. אין הרבה חברות בארץ שיכולות להתחרות בחברת א. אילון הנדסת מים ומערכות בע״מ, לא בותק, לא בנסיון ולא באיכות. אנחנו לא נתפשר על אף סעיף בדרך להשגת התוצאה הטובה ביותר עבור כל לקוח שלנו, בין אם הוא ציבורי או פרטי.

חברת א. אילון הנדסת מים ומערכות בע״מ היא הותיקה ביותר בארץ בתחום תכנון, ייעוץ והקמה של מתקני ספא ובריכות שחיה, למגזר הפרטי והציבורי. אצלנו תמצאו מוצרים מהמובילים בעולם, האיכותיים ביותר – כמו גם תכנון מדוייק למשעי המתבסס על שנים רבות של נסיון, כיוון שבחברת אילון הנדסה האיכות אינה נתונה לפשרות. בקרו באתר שלנו, קראו עלינו עוד ואל תהססו ליצור עימנו קשר. נשמח לצרף אתכם לחוג לקוחותינו המרוצים.