מבקשים לבנות האט טאב למרפסת או לגינה? חשוב שתדעו כי בניית הוט טאב איכותי ועמיד לאורך זמן אינה עניין של מה בכך, לכן מומלץ לתכנן את בנייתו של ההאט טאב עם גורם מקצועי.

בחברת אילון הנדסת מים ומערכות בע”מ מספקים מענה מקצועי שלם עבור תכנון הוט טאב לגינה או למרפסת, בעזרת צוות מהנדסים מיומן ומנוסה בתכנון מתקני מים למגזר הפרטי, העסקי והציבורי. הצוות יעניק לכם ליווי שלם בתכנון של הוט טאב החל משלבי הייעוץ, דרך בחירה בפתרון הסופי ועד לפיקוח אחר כל שלבי בניית המתקן לקבלת האט טאב למרפסת תקין, איכותי ומפנק.

לפניכם שורה של טיפים ועצות לתכנון נכון של הוט טאב מעץ לגינה או למרפסת של ביתכם.

 

מה זה בכלל האט טאב 

לפני הטיפים לתכנון האט טאב צריך קודם כל להבין מהו בדיוק המתקן הזה. אז האט טאב הינו מוצר דומה לאמבטיה וג'קוזי, כלומר אמבט של מים חמים העשוי במקום מפלסטיק מחבית של עץ מלא. חוויית שימוש בהאט טאב שונה מזו של ג'קוזי רגיל, בגין ריח ארומטי של שמנים המופרשים מעץ חבית למים החמימים, וחומר גלם שנעים לבוא עימו במגע.

את ההאט טאב עצמו בונים מקורות של עץ מלא מתאים, עם עיצוב תחתית בצורת פלטה עגולה ועיצוב דפנות בצורת טרפז ריבועי. חלקים אלו מחברים אחד לשני ללא דבק, באמצעות מגרעות, באופן מדויק, צמוד והדוק, המבטיח את איטומו של המוצר, כשאליהם לרוב יתווספו חבקים ממתכת. לאחר מכן מוסיפים להאט טאב ציוד נלווה כמו גוף חימום, משאבה, מסנן, לוח פיקוד, תרמוסטט, וכדומה.

למעשה, מדובר במתקן רחצה מוכר עוד מימי קדם, שעשו בו שימוש תרבויות שונות כמו היפנים, הרומים והוויקינגים במטרה לחמם את הגוף. הרחצה במים החמים של הוט טאב עץ באוויר הפתוח, עם שמנים אתרים המופרשים לתוכם, תורמת להרגעת הגוף והנפש, בעוד בטבילה מסייעת להרפיית שרירים, הרפיית מתחים, טיפול בכאבים, דלקות בפרקים, ועוד. ובמילים אחרות, אין כמו טבילה בהאט טאב עץ להירגעות עם או בלי כוס יין או בירה ביד, ואחרי יום עבודה מפרך.

 

ועכשיו אפשר לעבור לטיפים להוט טאב

אחרי שהבנו למה כדאי לבנות האט טאב, אפשר לעבור לרשימה של עצות וטיפים בנושא:

  • בתור התחלה חשוב להבין כי כל הרעיון של האט טאב טמון בהיותו עשוי מעץ טבעי ומלא ולא מפלסטיק, שאין בו חומרים ודבקים אחרים. האט טאב איכותי יהיה טבעי לגמרי כמוצר המבוסס על עבודת נגרות מקצועית ומוקפדת, המגיעה לאטימה מלאה ללא שימוש בחומרים סינטטיים. 
  • בתכנון של האט טאב קודם כל יש להבין מה יהיה גודלו. הגודל הינו נגזרת של מיקום המתקן והשטח הפנוי עבורו, וכן מספר האנשים שיעשו בו שימוש שוטף ומתקנים ופריטים שיתלוו אליו כמו דק או ספסלים.
  • מכיוון שההאט טאב נדרש לשמר מים חמים, ההמלצה לרוב היא דווקא לבחור בפריט כמה שיותר קטן, כמובן מבלי לגרום לתחושה של דוחק, מכיוון שככול שמדובר במתקן יותר גדול כך עלות המים והחימום שלהם תעלה בהתאם. בדרך כלל קוטר מומלץ להאט טאב יעמוד על מטר שישים עד שני מטר, עם מתקן ששומר על חזות נעימה ואינטימית.
  • לא כל סוג של עץ מתאים לבניית האט טאב ויש לבחור בעץ עמיד למים כמו עץ סידר אדום, או טיק בורמזי. כמו כן, לכל סוג של עץ יש תכונות מיוחדות משלו, רמה שונה של עמידות וניחוחות שונים של שמנים אתרים שהוא מפריש למים. בנוסף, לכל עץ יש גוון ומרקם שונה, למשל לעץ סידר יש מרקם רך וגוון אדמדם.
  • איכות מי ההאט טאב חיונית לחוויית הרחצה, כלומר מים כמה שיותר טבעיים וצלולים. את האיכות ניתן לשמר על ידי שימוש במערכות מתקדמות וטבעיות לחיטוי, סינון, טיהור וחימום של מי ההאט טאב, עם עדיפות לבחירת מערכות ידידותיות לסביבה ומתקדמות ששומרות על איכות מי הרחצה לאורך זמן, ושלא נעשה בהן שימוש בחומרים כימיים.
  • יש לקחת בחשבון שמשך הבנייה וההתקנה של האט טאב הוא כחודש פחות או יותר. כמו כן, העלות של ההאט טאב מגיעה לכמה עשרות אלפי שקלים והיא משתנה בהתאם לגודל המתקן, מורכבות התקנתו והאבזרים הנלווים אליו.
  • בהיותו עשוי רק מעץ יש לקחת בחשבון דליפות קטנות טבעיות של מים שעלולות להופיע בתחתית ובדפנות של ההאט טאב. את הדליפות ניתן להקטין עם תערובת של נסורת ומים שאותה מורחים באזור הדולף. כמו כן ניתן לעשות שימוש בסיליקון בצבע עץ שעמיד למים.

 

לתכנון האט טאב בגינה או במרפסת

לתכנון האט טאב מקצועי ומוצלח למרפסת או לגינה, ולקבלת עוד מידע בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת  אילון בטלפון 09-7726099.