מעטים האנשים שמסוגלים לסרב ליוקרה ולהנאה שמקבלים עם בריכה במרפסת פנטהאוז. מעבר להנאה המרובה שהבריכה יכולה לתת לכל המשפחה ותחושת המלון בתוך הבית, בריכה גם מעלה משמעותית את ערך הנכס. כל אלו גורמים לבניית בריכה לצבור פופולאריות בשנים האחרונות. 

אבל, טעות רווחת היא שבריכה ניתן לבנות רק על הקרקע. אין זה נכון, תוכלו לבנות בריכה על גג פנטהאוז, בקומות גבוהות בבתי מגורים, על גגות של וילות ועוד. בכתבה הבאה נציג עבורכם את הדברים שיש לקחת בחשבון בבניית בריכה בפנטהאוז, כולל הסוגיות ההנדסיות והאסתטיות. 

פנטהאוז – בריכה מתועשת, בטון, או פיברגלס 

  • בריכה מתועשת – בריכות מתועשות נבנות באופן שנחשב חסכוני, גם במהלך הבנייה וגם לתחזוקה. השלד שלהן מותקן בהתאם לצורה ולגודל שהלקוח מעוניין על ידי פאנלים מיוחדים שעמידים בפני תזוזות ומוגנים מתזוזה לאורך שנים ארוכות. בריכה מתועשת לרוב מצופה ביריעה מיוחדת שעשויה מPVC  ויכולה להגיע בשלל דגמים והדפסים בהתאם למה שהלקוח רוצה. 
  • בריכת בטון – בריכות אלו נבנות על ידי שימוש בשכבות בטון, בעזרתם משיגים גמישות בעיצוב הבריכה. תהליך הקמת בריכות אלו קצר יחסית ואינו מורכב אבל מבטיח בריכה עמידה ואסתטית. היתרון הגדול ביותר של בריכות אלו הוא היד החופשית של הלקוח לעצב את הבריכה מבחינת צורה, גודל ועוד. 
  • בריכת פיברגלס – פיברגלס היא זכוכית סיבית ממנה עשוי החלק הפנימי של הבריכה. בריכות אלו נחשבות מאוד בטיחותיות למשתמש, מיוצרות בסביבה מבוקרת במפעל ומסופקות ללקוח כיחידה אחת, ללא צורך בחיבורים או הרכבה. 

בטיחות 

בין אם מדובר בבריכה מתועשת, פייברלגס, בטון או בריכה אחרת – בטיחות צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות בשלב התכנון. כאשר שוקלים עניין זה, אלמנט חשוב ביותר הוא משקל הבריכה. בשביל לחשב את המשקל מחשבים את משקל המים שממלאים את הבריכה ומוסיפים את משקלם של הרוחצים בה.  

על פי חוק התכנון והבניה מטר רבוע במרפסת או בגג שלכם צריך לעמוד בעומסים של עד 350 קילו, כדי לוודא שהבריכה שלכם בטיחותית תצטרכו לשלב את הנתון הזה עם המשקל המקסימלי של הבריכה שלכם כדי לוודא שהגג יעמוד בעומס. 

ייעוץ הנדסי 

אמנם זה נשמע די פשוט, אך בדיקת המשקל וגם ווידוא בטיחות הבריכה מצריך התייעצות עם מהנדס. על המהנדס לבדוק את המרפסת או הגג שלכם ולוודא שאלו עמידים בפני עומסים, אילו חיזוקים ושינויים נדרש להוסיף כדי שיהיה בטיחותי להתקין בריכה, ועוד. ויתור על אישור מהנדס לבניית בריכה עלול לעלות בחיי אדם. 

אם אתם לא מתקינים בריכה בבניין קיים אלא רוכשים דירה שטרם נבנתה, כדאי להתייעץ עם מהנדס הפרויקט ולנסות להטמיע שינויים במבנה לפני השלמת הבנייה כדי להקל על התקנת הבריכה בהמשך. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון מבחינה זו הוא שכדי להציב בריכה קבועה יש לקבל היתר. 

מעוניינים בבריכה אבל אין לכם מספיק שטח לכך? 

אם אתם רוצים בריכה אבל שטח הגג או המרפסת שלכם לא גדול מספיק, הפתרון עבורכם הוא רצפה נעה (רצפה מתרוממת). רצפה כזו תאפשר לכם לחסוך במקום ועדיין להינות מבריכה. אם אתם דואגים לגבי הבטיחות של אופציה זו, הסירו דאגה מלבכם. רצפה נעה חזקה כמו רצפת בטון ומהווה אמצעי בטיחות יעיל עבור בתים עם בריכות בהם יש ילדים ופעוטות שמתרוצצים. 

בריכה בפנטהאוז – מחיר 

המחיר של התקנת בריכה יכול לנוע מ-1000 ₪ לבריכה הפשוטה והקנה ביותר ועד 100 אלף ₪. המחיר תלוי בהמון גורמים, אם תרצו לדעת עוד על כך מוזמנים ליצור עמנו קשר. 

מי אנחנו

א.אילון הנדסת מים ומערכות בע"מ היא חברה ותיקה בתכנון והקמה של בריכות שחיה, סאונות, מתחמי ספא ועוד שפעילה כבר למעלה מ-30 שנים. לאורך כל השנים החברה שלנו מקפידה על ייבוא המתקנים האיכותיים והמתקדמים ביותר ממיטב היצרנים בשוק הבינלאומי ומספקת ללקוחותיה שירות מקיף, מקצועי ויסודי. לפרטים נוספים לחצו כאן