מי לא חלם בחייו על להגיע הביתה, להתיישב על כיסא נוח עם משקה טעים ומרענן בזמן שהוא משכשך את רגליו בבריכה הפרטית שלו. עם זאת, חלום זה לא אפשרי לגמרי אם לא משלבים דק בבריכה הביתית שלכם. דקים יכולים להקנות לבריכת השחייה שלכם את המראה המושלם, לשדרג אותה וגם לוודא שהיא בטיחותית. בקטע הבא נסביר כל מה שצריך לדעת על התקנת בריכה ביתית והתקנת דק.

מהו דק בעצם 

דק הוא למעשה רצפה שעשויה מעץ. רצפה זו בנויה מלוחות עץ שונים שנהוג לחבר באמצעות ברגים ולאחר מכן להתקין על רצפה קיימת, על תשתית אדמה וכדומה. בשנים האחרונות סוג זה של ריצוף צובר פופולאריות רבה בשל המראה האסתטי והתחזוקה הקלה. 

שדרוג בריכה עם דק

אחת הסיבות העיקריות להתקנת דק מסביב לבריכה הוא בשביל למנוע החלקה. האזור מסביב לבריכה בדרך כלל רטוב ומחליק מה שיכול לסכן את הרוחצים, ולא כל ריצוף יכול למנוע את ההחלקה. למשל, רצפת קרמיקה נחשבת לרצפה מסוכנת ולא בטיחותית שלא מומלץ להתקין על יד הבריכה. האופציה הבטיחותית ביותר לריצוף ליד הבריכה הוא דק ויש אפילו סוגים ספציפיים של דקים שמיועדים למטרה זו בדיוק. 

מבחינת ההתקנה, יש אנשים שבוחרים להניח את הדק על גבי רצפה קיימת ולרצף באמצעותו שטח קטן יחסית מסביב לבריכה. מנגד, יש אנשים שבוחרים לעשות ריצוף יותר משמעותי ובונים רצפת דק לגינה כולה. תהליך מהסוג הזה נקרא חיפוי עץ לבריכה ומשמעותו היא בניית דק שמקיף את הבריכה כולה, נבנה סביבתה ולוחותיו מותקנים כך שנראה שהבריכה מובנית לתוך הדק. 

במקרה שבוחרים להתקין בריכה במרפסת ורוצים לשלב בה דק גם כן לרוב בוחרים רצפת עץ מלאה. כלומר התהליך הוא התקנת רצפת דק במרפסת ולאחר מכן העמדת הבריכה על גבי הדק. אופציה זו טובה מאוד למרפסות בשל עמידותה, חוזקה ויכולתה לשאת משקל בלי להיסדק או להישבר. בנוסף, עבור מרפסות רצפת דק מעניקה אווירה נעימה, חמימה ומשרתת לעיצוב הבית כולו. 

התקנת בריכה בבית היא עסק לא קל והוא מצריך הרבה מחשבה, השקעה ותכנון שלוקח בחשבון את סביבת הבריכה ועוד. אם אתם מעוניינים לשדרג את הבריכה שלכם עם דק זה עניין נוסף שיש לקחת בחשבון בזמן התכנון. 

דקים מגיעים במגוון צבעים, הם יכולים לתת תחושה כפרית עם צבע עץ, תחושה יוקרתית עם צבע לבן, ועוד. בעת התכנון חישבו על איזה אווירה אתם רוצים שתהיה בסביבת הבריכה כדי שתוכלו לבחור את הדק המושלם עבור החצר שלכם. 

מלבד צבע הדק, ניתן לבחור את הסוג והעיצוב שלו. דקים מגיעים בחומרים שונים שמתאימים לבריכות שונות, והעיצוב שלהם שלהם גמיש כדי שכל אחד יוכל לבחור את הדק האופטימלי לרצונות שלו. 

האם דקים עמידים 

בהכרח יש מוצרים פחות טובים בשוק שנהרסים עם הזמן, אבל אם תבחרו דק איכותי אין ספק שהוא יוכל לשרת אתם לאורך זמן רב. דקים טובים לבריכות לא נהרסים עם הזמן, לא מתבלים, לא זקוקים לצביעה או שימון וגם לא לתחזוקה מיוחדת. בהתאם, אם תבנו דק איכותי הוא אפילו יכול לחסוך לכם זמן, כסף ועצבים מיותרים שאנשים מבזבזים על תחזוקת בריכה. 

להתקין לבד או להזמין איש מקצוע 

עדיף שהתקנת דק לבריכה ביתית תבוצע על ידי גורם מקצועי ומומחה שיודע לעבור עם החומרים. בנוסף, איש מקצוע יוכל לתת חוות דעת ולוודא שהתכנון של הבריכה יהיה אופטימלי ויתאים להתקנת דק, ויוכל להמליץ על סוג הדק המתאים ביותר לבריכה שלכם..  

בחברת א.אילון הנדסת מים ומערכות בע"מ תוכלו למצוא את כל הדברים החשובים ביותר בשביל הבריכה הביתית שלכם. החברה היא החברה הותיקה ביותר בארץ לתכנון והקמת בריכות שחייה ולאורך כל השנים היא מקפידה לשווק ללקוחותיה את המוצרים הטובים ביותר שניתן למצוא בשוק הבינלאומי. לפרטים נוספים לחצו כאן.