אנשים רבים חולמים על התקנת בריכה בחצר שתהיה מפנקת ומעוצבת כדי לשדרג את הבית וליצור תחושה יוקרתית ומפנקת בבית הפרטי. אבל, לכל מי שהתחיל לחקור התקנת בריכה נגלה שזה לא עניין פשוט, זה דורש הכנה הנדסית, תכנון מוקפד, וחשיבה מדוקדקת על תקציב. בקטע הבא נציג עבורכם כל מה שחשוב לדעת על התקנת בריכה ביתית מסוגים שונים ונפרט על העלויות.

היתר בנייה 

התקנת בריכה בחצר, במרפסת או בכל מקום אחר דורשת היתר בנייה. לבריכות שונות יש תקנים שונים בהן הן צריכות לעמוד וכדאי להכיר את כל הנהלים כדי לא לתכנן בריכה שלא עומדת בהם בטעות. 

למשל, על פי ת"י 412 עומס שימושי לתקרה בבית מגורים הינו 150 ק"ג או מ"ר. כלומר, כל מ"ר יכול לשאת עד 150 ק"ג. כדי להמשיך תקנה זו חישבו על בריכה עגולה שקוטרה 3 מטרים, נפחה 1800 ליטרים, העומס של בריכה כזו הוא כ-250 ק"ג שזה עומס מעבר לתקנה. כדי להבין באופן הטוב ביותר את התקנות ולבנות בריכה בהתאם יש להתייעץ עם מתקיני בריכות שחייה ולקבל אישור מהנדס.  

עלויות עבור התקנת בריכה לפי סוגים 

התקנת בריכה מתועשת 

בריכה מתועשת היא בריכה שמשלבת בטון ויריעות עמידות, מה שמאפשר ליצור בריכה קלה להקמה בעלת עמידות גבוהה. העקרון בניית בריכה כזו פשוט – ליצור תמיכה כך שהמים לא יצאו. בריכה מסוג זה לרוב אינה מגיעה עם תעלות גלישה.

עלות ההקמה של בריכה כזאת נע בין 40,000-150,000 ₪ והיא תלויה בגודל הבריכה, תנאי השטח ועוד. בעת ההקמה חומרים בור עבור המים, יוצקים בטון עם רשת ברזל שיהיה יסוד שיחזיק את המים ומוודאים שהיציקה חלקה. לאחר מכן בונים את קירות הבריכה, מרכיבים את הניקוז וסינון המים, ומכסים את הבריכה. משך ההקמה הוא בדרך כלל בין 10-20 ימי עבודה בפועל לרבות החפירה. 

התקנת בריכת פיברגלס 

בריכת פיברלגס מגיעה מוכנה ישירות מהמפעל במידות שקבעתם. הבריכה מיוצרת במפעל, בו יוצקים את הפיברגלס בצורות מוכנות מראש, בונים מסגרת לבריכה, מחברים צנרת וסינון מים וזהו. הבריכה מגיעה מהמפעל בדיוק כפי שביקשתם ומונחת בביתכם עם הובלת מנוף. 

עלות ההקמה של בריכה כזו היא בין 30,000-150,000, ועלות החפירה ההובלה וההתקנה הוא 30,000-50,000. התקנת הבריכה מתבצעת דרך חפירה באדמה לפי מידות הבריכה, יציקת בטון בתחתית שיהיה חזק מספיק להחזיק את משקל הבריכה, ואז הנחת הבריכה עם מנוף בבור. משך העבודה הוא בין 5-12 ימי עבודה כולל את החפירה. 

התקנת בריכת בטון 

בריכת בטון היא בריכה שהרצפה והקירות בה עשויים מבטון. בריכות אלו דורשות איטום משמעותי, בדרך כלל מרוצפות מקרמיקה ונדרש לבנות סביבת תעלות לגלישת מים. בנוסף, בריכות אלו נבנות רק ליד בורות מים וחדר משאבות. 

עלות ההקמה של בריכת בטון היא בין 150,000-250,000 ₪, העלות יקרה בשל ההתקנה המורכבת. תהליך ההקמה של בריכה כזו הוא כדלקמן: חפירת בור עבור הבריכה, הכנת תשתית לניקוז הבריכה בעזרת מערכת הביוב הקיימת, יציקת רצפת הבטון עם היסודות לפי דרישות מהנדס, בניית קירות, חדר משאבות ובורות מים. במהלך העבודה נדרש לבדוק את מערכות הסינון, החימום ותעלות הגלישה. לאחר השלמה צעדים אלו עושים איטום וריצוף. משך העבודה במקרה זה הוא בין 60-150 ימי עבודה. 

בכל אחד מהמקרים להלן יש להזמין מתקין בריכות ביתיות מקצועי שיבצע את העבודה באופן האיכותי, המקצועי והאמין ביותר כדי שהבריכה שלהם לא תיהרס וההשקעה בתכנון לא תלך לפח. 

בחברת א.אילון הנדסת מים ומערכות בע"מ תוכלו לקבל את מתקיני הבריכות הכי מקצועיים בארץ, יחד עם קבוצה של אנשי מקצוע ותיקים. החברה שלנו פעילה בתחום התקנת הבריכות, מתמחי הספא ועוד כבר למעלה מ-30 שנה ולאורך כל השנים הללו אנו מקפידים לתת את השירות האיכותי והמקצועי ביותר לכל אחד מלקוחותינו. לבירור פרטים נוספים לחצו כאן.