מה זה בריכת גלישה

מה זה בריכת גלישה  – כל מה שחשוב לדעת

בית עם בריכה – מושג שנקשר פעם עם האלפיון העליון, אמנם לא כל אחד יכול להרשות לעצמו עדיין את המוצר הזה, אך כיום בכל זאת בריכה ביתית נהייתה יותר נגישה מבעבר. אם אתם נמנים על אלו שהתברכו ביכולת ואתם חושבים על הקמת בריכה ביתית, דעו שזהו מוצר הדורש ירידה לפרטים לא מעטים ומצריך תכנון מדוייק – דבר שלא כל אחד יכול לעשות ולכן מומלץ להתייעץ עם מומחים. 

אחד הדברים החשובים ביותר לאיכותה של בריכה, כל בריכה, הוא היכולת שלה לטפל במים הממלאים אותה. בריכה שאינה מתוכננת נכון תהיה, בסופו של דבר, בור עם מים, לא יותר. הדבר המייחד בריכה מתוכננת היטב הוא שאת כל החלקים שעושים את הנס הזה, לא רואים או שומעים. מדובר במערכת מורכבת שמבצעת תהליך מתמשך של סינון וטיפול במי הבריכה על מנת למנוע מכם את הצורך להחליף כל הזמן את המים, מה שהיה מביא לעלויות גבוהות מאד. המערכת בנויה מרכיבים מכניים ומשתמשת בחומרים ייעודיים, אך כל זה לא יעבוד ללא תכנון נכון של גלישת המים מן הבריכה אל מערכת הסינון. כאשר אומרים בריכת גלישה, בדרך כלל לא מתכוונים לבריכות בפארק מים עם גלים גדולים אלא מדברים על בריכה גולשת. אותו דבר המכונה בפי אנשי מקצוע ״מערכת גלישה״ הוא למעשה מערכת לפינוי מי הבריכה אשר חשוב במיוחד שתתוכנן באופן מיטבי על מנת שתפנה מים בקצב הדרוש, משם יעברו אל תהליך הסינון וישובו לבריכה. מעגל הפעולות הזה מוודא שמי הבריכה יהיו תמיד צלולים וברמת חיטוי העומדת בתקן הנדרש. 

נדבך נוסף הוא אחידות ביצוע פינוי המים כיוון שאנו רוצים לדאוג שכל פני המים בבריכה יעברו את הסינון הנדרש, אחרת הבריכה לא תהיה נקיה, המים יהפכו לעכורים ומעבר לבעיה הבריאותית, בואו נהיה כנים – המראה הוא חלק מהעניין, לא? בריכה ללא תכנון מקצועי שלא תפנה את המים כראוי תיראה מאד מוזנחת.

בבריכות ציבוריות יש ביקורת מתמידה המבוצעת על ידי המפעיל ועל ידי הרשויות. בריכה ביתית היא באחריות בעליה וכאן המקום לציין שתכנון בריכות גלישה ביתיות הוא עניין ליודעי דבר כיוון שרק כך תוכלו להיות בטוחים שהבריכה שלכם תשמור על מראה נקי ורענן ותקפיד על בריאותכם ועל שחיה בטוחה בה.

מערכת גלישה מתוכננת היטב מתאפיינת על ידי יכולתה לפעול נכון ובנוסף למנוע תופעות של הצפת סביבת הבריכה כאשר מדובר בדרך כלל במשטח עץ (דק – Deck) או ריצוף. מערכת מיטבית תהיה מסוגלת לפנות את כל נפחה של הבריכה בכל מספר שעות, זאת באמצעות היותה היקפית ורציפה. על מנת שהמערכת תפעל כראוי היא חייבת להיות בגובה אחיד, סביב כל היקף הבריכה ואת זאת יש גם לתכנן במדוייק וגם לבצע באופן דקדקני וללא פשרות. למען אריכות ימיה של המערכת ותקינותה, חשוב לעשות שימוש ברכיבים איכותיים, מוכחים, שיעניקו לבעלי הבריכה שנים ארוכות של פעולה חלקה, נטולת תקלות, מים צלולים, שמירה על הבריאות ומראה נוצץ.

חברת א. אילון הנדסת מים ומערכות בע״מ היא הותיקה ביותר בארץ בתחום תכנון, ייעוץ והקמה של מתקני ספא ובריכות שחיה, למגזר הפרטי והציבורי. אצלנו תמצאו מוצרים מהמובילים בעולם, האיכותיים ביותר – כמו גם תכנון מדוייק למשעי המתבסס על שנים רבות של נסיון, כיוון שבחברת אילון הנדסה האיכות אינה נתונה לפשרות. בקרו באתר שלנו, קראו עלינו עוד ואל תהססו ליצור עימנו קשר. נשמח לצרף אתכם לחוג לקוחותינו המרוצים.