בחברת אילון הנדסת מים ומערכות בע”מ מתמחים בתכנון בריכות מכל סוג, לרבות בריכות בטון, ברכות פי. וי. סי, ברכות פסיפס, בריכות עם תעלת גלישה, בריכות שקופות, בריכות נוי, בריכות זרמים ועוד. בין היתר, בחברה מתמחים בתכנון בריכה עם רצפה עולה, המכונה בריכה צפה, עם בחירה של בריכה איכותית ומתאימה לצד תכנון מקיף הכולל מפרט טכני מתקדם ומפורט, וכן שימת דגש על עיצוב הבריכה וסביבתה.  

 

מה זה בעצם בריכה צפה 

בריכה צפה הינה מוצר יחסית חדש בשוק המקומי והיא מכונה גם בריכה נעלמת, בריכה עם רצפה עולה או רצפת בריכה הידראולית. מדובר במוצר מתקדם מבחינה טכנולוגית שיש לו מנגנון הידראולי עם רצפה נעה, שהופך את מתחם הבריכה בלחיצת כפתור למשטח מרוצף, עם מנגנון שניתן לעצור אותו בכל עומק מבוקש של בריכה.  

הרצפה עצמה עשויה מפלדת אל חלד חזקה ועמידה לאורך זמן, ומנגנון הסגירה שלה אוטומטי והרמטי ופועל בעזרת זרוע חשמלית. ניתן לתכנן רצפות אלו בהתאמה מלאה לבקשות אישיות, למאפייני המבנה של הבריכה ולתנאי השטח. בנוסף קיימים בשוק מנגנונים שונים של רצפות הידראוליות, ביניהם רצפה עם מנגנון נסתר, מנגנון מסוג מספריים עם קורות או כבלי נירוסטה, רצפת חוליות שרשרת ועוד. ניתן לתכנן רצפה המשולבת גם עם מדרגות.

 

למה כדאי להשקיע בבריכה עם רצפה הידראולית

בריכה צפה עם רצפה מתרוממת הפכה למתקן מבוקש על ידי רבים, בזכות שורה של יתרונות שהיא מציגה:

  • בטיחות- חדשות לבקרים אנו שומעים על ילד שטבע בבריכה. ניתן למנוע זאת על ידי התקנת רצפה הידראולית בבריכה, ההופכת את אזור הבריכה כשהוא אינו בשימוש למשטח קשיח ויבש, עם נעילה בטוחה שמונעת את שינוי מצב הרצפה ללא השגחה.
  • ניצול שטח- במרבית הבתים בישראל שטח החצר הינו מוגבל, ובכדי לנצל באופן אופטימאלי את שטח הבריכה, בייחוד בתקופות שהיא אינה בשימוש, ניתן להסבה למשטח קשיח בטוח לכל סוג של שימוש מבוקש, עליו ניתן למשל להציב פינות ישיבה, מתקני משחק לילדים ועוד.
  • גובה מתאים- האפשרות לשנות את גובה מי הבריכה מאפשר להתאימה לכל מתרחץ, בין אם כבריכה עם מים עמוקים למבוגרים או בריכה עם מים רדודים לפעוטות ולילדים קטנים.
  • עיצוב- ניתן לעצב את רצפת הבריכה במגוון סוגים של חיפויים המתאימים לחזות הבית והחצר, עם רמה גבוהה של יצירתיות בעיצוב החיפוי. למשל ניתן לבחור בחיפוי של אבן בלוסטון צרובה, רצפה עם חיפוי פספס, חיפוי זכוכית, חיפוי קרמיקה, ועוד. 
  • עמידות ואמינות- מדובר במוצר חזק, אמין ועמיד לאורך זמן, המבוסס על שלדה מפלדת אל חלד איתנה, העושה שימוש במים ולא בשמן כנוזל עבודה, מה שמונע גם היווצרות של כתמי שמן בתוך הבריכה.
  • כיסוי יעיל- רצפה מתרוממת חוסכת את הצורך לחפות את הבריכה כשהיא לא בשימוש במטרה לשמור על ניקיון המים מפני חדירה של פסולת, אבק, עלים וחרקים.
  • קלות שימוש- השימוש ברצפה צפה הינו פשוט וקל ואינו דורש מאמץ, ובלחיצת כפתור ניתן לשלוט בגובה הרצפה, לפתוח ולסגור את הבריכה. 
  • מידות שונות- רצפה צפה בבריכות מוצעת בשוק במגוון רחב של מידות, החל ממידות שמתאימות לבריכות קטנות ועד מידות גדולות לבריכות ציבוריות.
  • נגישות- שינוי גובהה של הבריכה הופך אותה גם נגישה לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות, לרבות נכים וקשישים.

 

עלות רצפה הידראולית לבריכה

 יש לדעת כי עלות רצפה הידראולית לבריכה אינו אחיד והוא מושפע ממספר גורמים. העיקריים שבהם הינם:

  • עבור בריכה עם רצפה הידראולית המחיר משתנה ככול שמדובר בבריכה עם שטח יותר גדול. 
  • מלבד גודל, עבור רצפה הידראולית לבריכה המחיר מוכתב גם מצורת הבריכה, וככול שמדובר בצורה יותר מורכבת כך גם מחיר הרצפה ההידראולית יעלה בהתאם.
  • בריכה צפה יכולה להיות מסוגים שונים של חיפויים, ולכן עבור רצפה צפה לבריכה המחיר מושפע גם מסוג ועלות החיפוי המבוקש.
  • מחיר של בריכה צפה גם מושפע מסוג המנגנונים הנבחרים עבורה ומחירם בשוק.
  • יש גם לקחת בחשבון עלות של פיתוח סביבת הבריכה, וכן עלות תחזוקת רצפת הבריכה המתרוממת. כמו כן יש לבדוק את היקף ומשך האחריות המסופקת עבור רצפה עולה לבריכה.

 

לתכנון בריכה עם רצפה עולה

לתכנון בריכה עם רצפה עולה, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם חברת  אילון הנדסת מים ומערכות בע”מ בטלפון 09-7726099.